برای راه اندازی فست فود نیاز به خرید تجهیزات صنعتی آشپزخانه است. اگر شما در این زمینه اطلاعات کمی دارید بهتر است همراه ما باشید تا در مورد خرید تجهیزات مورد نیاز فست فود مطالب مهمی را قرار دهیم. باید بدانید اولین نکته در مورد خرید تجهیزات آشپزخانه داشتن اطلاعات کافی در مورد وسایل مورد نیاز فست فود است. هر آشپزخانه با توجه به موقعیت قرارگیری و همچنین متغیرهای مختلف نیازهای متفاوتی دارد.

موارد کلیدی در تعیین تجهیزات مورد نیاز

برای این که بدانید به چه تجهیزاتی برای آشپزخانه‌ی خود احتیاج دارید بهتر است به سه مورد زیر دقت کنید:

  • توجه به بودجه‌ای که برای خرید تجهیزات کنار گذاشته‌اید
  • پیش بینی مشتریان قبل از راه اندازی فست فود
  • ارائه منو برای مشتریان فست فود

با توجه به موارد گفته شده در بالا برای اینکه تجهیزات مورد نیاز فست فود را به درستی خریداری کنید باید به نکات گفته شده توجه کنید.

لیست تجهیزات مورد نیاز فست فود

برای این که بتوانید کسب و کار خود را آغاز کنید قبل از آن باید مقدمات خرید وسایل و لوازم را آماده کنید و با توجه به بودجه و نیاز خود خرید مناسبی داشته باشید. در ادامه به لیستی از تجهیزات مورد نیاز فست فود اشاره‌هایی خواهیم داشت:

سینک ظرف شویی

سینک ظرف شویی به عنوان یکی از مکان‌های مورد استفاده در فست فود است که برای شست و شوی لوازم استفاده شده، کاربرد دارد. سینک‌ها در ابعاد و اندازه مختلف در بازار تولید شده است که با توجه به نیاز خود می‌توانید یک مدل مناسب را خریداری کنید. از نظر تعداد لگن، سینک‌ها به سه دسته سینک ظرف‌شویی تک لگن، سینک ظرف‌شویی دو لگن و سینک ظرف‌شویی سه لگن تقسیم بندی می‌شوند.

یخچال

یخچال به عنوان یکی از کلیدی‌ترین لوازم مورد نیاز برای راه اندازی فست فود است. یخچال دارای کاربرد فراوان بوده و وظیفه نگهداری مواد غذایی را بر عهده دارد. یخچال‌های مورد استفاده در فست فود شامل موارد زیر است:

  • یخچال ایستاده
  • یخچال تاپینگ
  • یخچال رو میز کار
  • یخچال دیس پلی

آب‌چکان

آب‌چکان یکی از تجهیزات مورد نیاز فست فود بوده که بالای سینک ظرف‌شویی قرار دارد. دو دسته کلی برای آب‌چکان در بازار وجود دارد که شامل: ایستاده و دیواری است.

فریزر

فریزر نیز به عنوان یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات مورد نیاز فست فود محسوب شده که وظیفه نگهداری مواد غذایی در طولانی مدت را بر عهده دارد. فریزرهای موجود در بازار به سه دسته ایستاده، تاپینگ و رو میز کار تقسیم بندی می‌شوند.

میز کار

میز کار به عنوان یک بخش اصلی محسوب شده چرا که فعالیت آماده سازی مواد غذایی بر روی آن انجام می‌شود. میز کار باید مرطوب و بهداشتی بوده و به گونه‌ای باشد که بتوان مواد غذایی را روی آن قرار داد. میز کار استیل به عنوان یکی از میزهای اساسی در تجهیزات مورد نیاز فست فود محسوب می‌شود.

کابینت استیل

وجود کابینت در فست فود باعث نظم بخشیدن به وسایل و لوازم موجود در آشپزخانه می‌شود. کابینت مورد استفاده در آشپزخانه فست فود مدل دیواری است و برخی در پایین آشپزخانه از آن استفاده می‌کنند. کابینت مورد استفاده در فست فودها بهتر است از جنس عایق باشد تا به سادگی بتوان آن را تمیز کرد.

ماشین ظرف شویی

ماشین ظرف شویی برای شستشوی ظروف کاربرد دارد اما باید بدانید که ماشین‌های ظرف شویی مورد استفاده فست فودها به صورت صنعتی بوده و ظرفیت بسیار بالایی دارد. ماشین ظرف شویی بر اساس ظرفیت و شکل ظاهری آن به دسته بندی مختلف تقسیم بندی می‌شود که شامل ظرفیت‌های 500، 1200 یا 2000 بشقابی است. و در رستوران ها نیز کاربرد فوق العاده ای دارد.

هود استیل

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز فست فود هود استیل بوده که در نوع صنعتی به دو مدل هود خشک و هود چربی تقسیم بندی می‌شود. هود خشک مناسب پخت و پزهایی است که روغن در آن نقش ندارد. هود چربی به دلیل داشتن فیلتر جذب روغن، برای پخت و پز با روغن مناسب است.

سخن پایانی

شما با توجه به سه مورد مهم که در ابتدا به آن اشاره کردیم می‌توانید تجهیزات مورد نیاز فست فود را خریداری کنید. توجه به بودجه، پیش بینی مشتریان و منویی که قرار است به مشتریان ارائه دهید می‌تواند در خرید تجهیزات مؤثر باشد. برای خرید موفق بهتر است به یک مکان معتبر مراجعه کنید تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.